Демченко Олена Петрівна, вихователь ДНЗ Миронівського НВК
працюю за методикою Глена Домана
Ранній
розвиток дитини – це насамперед розвиток основних психічних процесів: відчуття,
сприймання, логічного і просторового мислення, уваги, уяви, пам’яті. Це не
заповнення дитячої голови непотрібною інформацією, а створення бази, підґрунтя
для розвитку задатків здібностей, яке стане міцним фундаментом у подальшому
навчанні дитини, зробить психіку дитини стійкою до шкільних навантажень і
стресів. Важливо створити комфортну атмосферу для дитини, лише тоді вона зможе
проявити себе. Не варто забувати про емоційний, соціальний і фізичний розвиток
дітей. Дитина має розвиватися всебічно. Пам’ятаймо: усі майбутні здібності й
таланти формуються в перші роки життя. Тому
від вихователів груп раннього віку значною мірою залежить складний
процес формування маленької геніальної особистості.
Для підтримки
і розвитку здібностей у малят дотримуюсь таких умов
1.
Сприяю
забезпеченню всебічного розвитку дитини (фізичний розвиток, розвиток мовлення,
психічних пізнавальних процесів, моторики, координації рухів, просторових
уявлень, сенсорних здібностей, ігрової і музичної діяльності, фантазії,
уяви,креативності; формування позитивних стосунків із дорослими і дітьми).
2.
Взаємодію
з батьками на засадах співпраці, навчаю їх теоретичних аспектів, практичних
методів і технологій виховання, розвитку й оздоровлення малюка; вироблення
спільних цілей виховання дитини.
3.
Піклуюсь про здоров’я дітей, сприяю здорового способу життя.
4.
Створую
умови для адаптації і соціалізації дитини.
Розвиваючи дітей раннього віку, я:
Ø
Використовую
різноманітний, яскравий наочний матеріал для групового та індивідуального
використання;
Ø
Задіюю при
роботі з малюками різні аналізатори: зоровий, слуховий, руховий, нюховий,
кінестетичний – для більш цілісного світосприймання;
Ø
Використовую
сюрпризні моменти для утримування уваги, часто змінювати види діяльності;
Ø
Беручи до
уваги тісний зв'язок між мовленнєвими зонами і пальцями рук, розвиваю дрібну моторику, тактильні відчуття.
Ø
Пропоную
батькам пам’ятки з описанням ігор для їх проведення вдома;
Ø
Проводжу
фізхвилинки, паузи, бо рух – природний стан здорового малюка, який сприяє його
інтелектуальному розвитку.
Ø
Емоційно
забарвлюю дитячу діяльність, адже емоції впливають на формування пізнавальних
здібностей.
Основний постулат методики Глена Домана: «Мозок росте тільки коли він
працює». Тому з самого раннього віку дитячий мозок треба завантажити. Навчання
за Доманом нагадує введення інформації в комп'ютер. Дитині з певною частотою за кілька секунд
демонструються картки з комбінацією картинка плюс слово. Картки поділяються на тематичні серії. Тому буде
набагато корисніше, якщо ви знайомитимете малюків з тими фактами, з якими вони
так чи інакше стикаються в житті або зустрічаються з ними в казках, піснях,
іграх. Приміром, можна показувати малюкам картки з предметами ужитку, фруктами
і овочами, рослинами місцевості, в якій ви живете, домашніми і дикими
тваринами, яких він може побачити або про яких розповідається в його книжках.
Дуже корисні картки, що зображують, що роблять діти (йде, сидить, плаває, п'є з
пляшки, посміхається, спить). Можна зробити серію карток, на яких будуть
зображені представники різних професій : маляр, шофер, рибалка, лікар,
продавець, клоун і так далі. Усе це не лише розширює кругозір малюків, але і розвиває їх мову. Для
зручності картки вставте у теки з прозорими кишеньками - файлами, а картинки
підпишіть великими, чіткими буквами. Тоді малюки не лише запам'ятовуватимуть
картинки, але і поступово вчитимуться читати.
Щоб
малозрозумілі абстрактні факти не "повисали в повітрі", такі заняття
добре поєднувати з читанням улюблених книг. Наприклад, читаючи українські
народні казки, вірші підготуйте серії
карток з тваринами і рослинами, які в них згадуються, зображення предметів
старовинного побуту (прядки, веретена, коромисла, личаки і так далі). Якщо
малюкам подобається читати "Айболита", самий час розповісти їм, що
таке Африка і показати її на географічній карті, зробити і розглянути альбом
"Звірі південних країн", в якому зустрінуться зображення тварин, яких
вилікував Айболить.
Доман
рекомендує показувати картки дуже швидко, не більше ніж на одну - дві секунди
кожну: мозок маленької дитини працює не зовсім так, як у дорослого, і малюк
нібито "фотографує" картинку, а потім в стані спокою обробляє
отриману інформацію. Очевидно, для дітей першого - початку другого року життя
це дійсно справедливо. Але півтора - дволітні діти самі обов'язково дадуть вам
зрозуміти, що ця методика їх вже не влаштовує: почнуть відбирати у вас альбом,
довго розглядати картинки, ставити питання. Прислухайтеся до малюків, і ви
обов'язково зрозумієте, як саме треба з ними займатися. Покладетеся на свою
інтуїцію, адже будь-яка готова методика - лише схема, з якої треба вибирати те,
що здається корисним і потрібним саме для ваших дітей.
Такі заняття
треба чергувати з фізичними вправами, адже розвиток мозку неможливий без
належної рухової активності. Керуючись цими принципами, за твердженням автора,
будь-яку дитину можна виховати генієм. І статистика це підтверджує. Методом
проб і помилок Ви обов'язково знайдете свій шлях в навчанні вундеркіндів.
Бажаємо вам творчого успіху, натхнення, адже лише в геніальних вихователів
бувають геніальні діти!
Комментариев нет:
Отправить комментарий