Демченко Олена Петрівна, вихователь ДНЗ Миронівського НВК працюю за методикою Глена Домана      
     Ранній розвиток дитини – це насамперед розвиток основних психічних процесів: відчуття, сприймання, логічного і просторового мислення, уваги, уяви, пам’яті. Це не заповнення дитячої голови непотрібною інформацією, а створення бази, підґрунтя для розвитку задатків здібностей, яке стане міцним фундаментом у подальшому навчанні дитини, зробить психіку дитини стійкою до шкільних навантажень і стресів. Важливо створити комфортну атмосферу для дитини, лише тоді вона зможе проявити себе. Не варто забувати про емоційний, соціальний і фізичний розвиток дітей. Дитина має розвиватися всебічно. Пам’ятаймо: усі майбутні здібності й таланти формуються в перші роки життя. Тому  від вихователів груп раннього віку значною мірою залежить складний процес формування маленької геніальної особистості.
     Для підтримки і розвитку здібностей у малят дотримуюсь  таких умов
1.    Сприяю забезпеченню всебічного розвитку дитини (фізичний розвиток, розвиток мовлення, психічних пізнавальних процесів, моторики, координації рухів, просторових уявлень, сенсорних здібностей, ігрової і музичної діяльності, фантазії, уяви,креативності; формування позитивних стосунків із дорослими і дітьми).
2.    Взаємодію з батьками на засадах співпраці, навчаю їх теоретичних аспектів, практичних методів і технологій виховання, розвитку й оздоровлення малюка; вироблення спільних цілей виховання дитини.
3.    Піклуюсь  про здоров’я дітей,  сприяю здорового способу життя.
4.    Створую умови для адаптації і соціалізації дитини.
Розвиваючи дітей раннього віку, я:
Ø     Використовую різноманітний, яскравий наочний матеріал для групового та індивідуального використання;
Ø     Задіюю при роботі з малюками різні аналізатори: зоровий, слуховий, руховий, нюховий, кінестетичний – для більш цілісного світосприймання;
Ø     Використовую сюрпризні моменти для утримування уваги, часто змінювати види діяльності;
Ø     Беручи до уваги тісний зв'язок між мовленнєвими зонами і пальцями рук, розвиваю  дрібну моторику, тактильні відчуття.
Ø     Пропоную батькам пам’ятки з описанням ігор для їх проведення вдома;
Ø     Проводжу фізхвилинки, паузи, бо рух – природний стан здорового малюка, який сприяє його інтелектуальному розвитку.
Ø     Емоційно забарвлюю дитячу діяльність, адже емоції впливають на формування пізнавальних здібностей.
     Основний постулат методики Глена Домана: «Мозок росте тільки коли він працює». Тому з самого раннього віку дитячий мозок треба завантажити. Навчання за Доманом нагадує введення інформації в комп'ютер. Дитині  з певною частотою за кілька секунд демонструються картки з комбінацією картинка плюс слово. Картки  поділяються на тематичні серії. Тому буде набагато корисніше, якщо ви знайомитимете малюків з тими фактами, з якими вони так чи інакше стикаються в житті або зустрічаються з ними в казках, піснях, іграх. Приміром, можна показувати малюкам картки з предметами ужитку, фруктами і овочами, рослинами місцевості, в якій ви живете, домашніми і дикими тваринами, яких він може побачити або про яких розповідається в його книжках. Дуже корисні картки, що зображують, що роблять діти (йде, сидить, плаває, п'є з пляшки, посміхається, спить). Можна зробити серію карток, на яких будуть зображені представники різних професій : маляр, шофер, рибалка, лікар, продавець, клоун і так далі. Усе це не лише розширює кругозір малюків, але і розвиває їх мову. Для зручності картки вставте у теки з прозорими кишеньками - файлами, а картинки підпишіть великими, чіткими буквами. Тоді малюки не лише запам'ятовуватимуть картинки, але і поступово вчитимуться читати.
     Щоб малозрозумілі абстрактні факти не "повисали в повітрі", такі заняття добре поєднувати з читанням улюблених книг. Наприклад, читаючи українські народні казки, вірші  підготуйте серії карток з тваринами і рослинами, які в них згадуються, зображення предметів старовинного побуту (прядки, веретена, коромисла, личаки і так далі). Якщо малюкам подобається читати "Айболита", самий час розповісти їм, що таке Африка і показати її на географічній карті, зробити і розглянути альбом "Звірі південних країн", в якому зустрінуться зображення тварин, яких вилікував Айболить.
     Доман рекомендує показувати картки дуже швидко, не більше ніж на одну - дві секунди кожну: мозок маленької дитини працює не зовсім так, як у дорослого, і малюк нібито "фотографує" картинку, а потім в стані спокою обробляє отриману інформацію. Очевидно, для дітей першого - початку другого року життя це дійсно справедливо. Але півтора - дволітні діти самі обов'язково дадуть вам зрозуміти, що ця методика їх вже не влаштовує: почнуть відбирати у вас альбом, довго розглядати картинки, ставити питання. Прислухайтеся до малюків, і ви обов'язково зрозумієте, як саме треба з ними займатися. Покладетеся на свою інтуїцію, адже будь-яка готова методика - лише схема, з якої треба вибирати те, що здається корисним і потрібним саме для ваших дітей.  
     Такі заняття треба чергувати з фізичними вправами, адже розвиток мозку неможливий без належної рухової активності. Керуючись цими принципами, за твердженням автора, будь-яку дитину можна виховати генієм. І статистика це підтверджує. Методом проб і помилок Ви обов'язково знайдете свій шлях в навчанні вундеркіндів. Бажаємо вам творчого успіху, натхнення, адже лише в геніальних вихователів бувають геніальні діти!





























Горизонтальный свиток:
 

Комментариев нет:

Отправить комментарий